Välkommen till min blogg!

 

Jag heter Caroline, är 26 år och utbildad folkhälsovetare. Sedan två år tillbaka bor jag i Aalborg tillsammans med min sambo. Jag arbetar för tillfället som frivillig på kræftens bekæmpelse som enkelt förklarat är den danska motsvarigheten till cancerfonden i Sverige. Jag är styrelsemedlem för unga frivilliga och koordinerar och planerar olika förebyggande insatser för att minska prevalensen av cancer i Danmark. Jag brinner för förebyggande och hälsofrämjande arbete och är övertygad om att en ökad satsning inom folkhälsoarbete skulle innebära att vi fick ett friskare, lyckligare och mer jämlikt samhälle.

 

Folkhälsa är det allmänna hälsotillståndet hos en hel befolkning och det behandlar människors fysiska, psykiska och sociala miljö. Folkhälsoarbete handlar om att skapa goda förutsättningar och stärka människors möjligheter för att göra hälsosamma val och har därmed en betydande roll i samhällspolitiken. Jag har startat denna blogg för att uppdatera läsarna på det mesta som rör folkhälsa samt för att debattera kring aktuella folkhälsopolitiska frågeställningar i hopp om att på något vis kunna påverka.

 


Kommentarer
Postat av: Anna Dalin

Gött jobb Carro, kommer bli en kanonblogg! Nu blev man sugen på att plocka fram godispåsen...

Svar: Tack Anna=)
Caroline Jönsson

2013-09-21 @ 10:47:34
Postat av: Alexandra

Hej Caroline! Jag ser massa fram att lasa din blogg. Ska gora mitt basta att kommentera och ifragasatta :)

Svar: Hej Alexandra! Vad roligt att du vill följa min blogg=) Alla möjliga kommentarer uppskattas och välkomnas verkligen!
Caroline Jönsson

2013-09-25 @ 22:13:46
Postat av: Mikael Jakobsson

Intressant Blogg Carro. Jag har länkat din bloggadress vidare på Twitter, hoppas att du får fler "följare".
Jag kollade in bildspelet om forskningsresultatet om Friska arbetsplatser. Där finns en tänkvärda tips för mig i min roll på min arbetsplats, tack för detta Carro!

Svar: Tack! Vad roligt att du kunde få lite tips=) Och tack för att du länkar vidare min blogg till fler, det uppskattas.
Caroline Jönsson

2013-09-29 @ 10:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0